جهت مشاهده مطالب مرتبط با این مقاله اینجا را لمس کنید
داکت اسپلیت میدیا

داکت اسپلیت میدیا یکی از سیستم‌های تهویه مطبوع است. که در چند سال گذشته به بازار عرضه شده است. این سیستم دارای عملکرد دوگانه گرمایشی و سرمایشی است. که برای مکان هایی مانند:  هتل ها،  ادارات و ساختمان‌های مسکونی و دیگر موارد از آن استفاده می کنند. عملکرد سرمایشی این سیستم‌ها مانند کولر گازی می باشد.ولی گرمایش آن به وسیله کویل آب گرم انجام می شود.

با تنظیم کردن داکت اسپلیت مدیا برای گرمایش تابستان می توانید ازیک هوای مطبوع و گرم را به فضای خانه ی خود هدیه بدهید.

برای اینکه بتوانیم داکت اسپلیت مدیا را در زمستان تنظیم کنیم باید یکسری اقدامات را انجام دهیم که در ادامه به آن ها می پردازیم.

نحوه تنظیم گرمایش داکت اسپلیت مدیا

این داکت اسپلیت  Midea دارای قابلیت سرمایش و گرمایش است.  که با آمدن فصل زمستان می توانیم سیستم ‌گرمایش این دستگاه را تنظیم و راه اندازی کنیم تا هوایی مطبوع و گرم را به فضای خانه و محل کار خود بیاوریم.

برای  تنظیم کردن گرمایش داکت اسپلیت مدیا بهتر است از افرادی که در این زمینه تخصص دارند و می توانند راه اندازی آن را به بهترین شکل انجام دهند کمک بگیریم. ولی  به طور خلاصه مراحل تنظیم گرمایش داکت اسپلیت مدیا را توضیح می‌دهیم:

 شستن و تمیز کردن داکت اسپلیت میدیا

با سرد شدن هوا  اقدامی که در مرحله اول برای تنظیم گرمایش دستگاه داکت اسپلیت مایدیا باید انجام بدهیم تمیزکردن یونیت داخلی است. چون با روشن کردن داکت اسپلیت در روزهای تابستان دریچه‌های خروجی فیلترها، فین های کندانسور پر از گرد و غبار و آلودگی شده‌اند.  پس این باعث گرفتگی لوله ها  شده و مانع  از انتقال یافتن مایع گرم می شود.

همچنین بخوانید :  مقایسه قیمت انواع داکت اسپلیت ایرانی و خارجی

برای شستن قسمت داخلی و خارجی داکت اسپلیت مایدیا باید دریچه داکت اسپلیت را باز کنید و آن را جدا کنید تا بتوانید به راحتی آن را شستشو و تمیز کنید. برای تمیز کردن بهتر است از مواد شوینده استفاده نمایید تا بتوانید تمامی گرد و غبار های او را از بین ببرید.

باز کردن شیرهای خروجی و ورودی آب گرم اسپلیت مدیا

دیگر مرحله ای که برای تنظیم داکت اسپلیت باید انجام دهیم باز کردن شیرهای خروجی و ورودی آب گرم است. اگر سیستم گرمایش خانه شما موتورخانه مرکزی است باید شیر فلکه ورودی و خروجی آب گرم وصل شده به آب گرم دستگاه را باز نمایید. ولی در حالتی که گرمایش ساختمان شما جدا است و به وسیله پکیج می باشد باید با روشن کردن قسمت گرمایشی پکیج این مرحله را تکمیل کنید.

با این تفاسیر باید برای راه اندازی و تنظیم گرمایش داکت اسپلیتMidea  شیرهای فلکه گرم و سرد را باز کنیم و برای هواگیری شیر ها اقدام نمایید.

تغییر دادن حالت سرمایش به گرمایش

مرحله بعدی تنظیم و راه اندازی تغییر حالت سرمایش گرمایش است که باید حالتmode  را تغییر دهیم در این مرحله با استفاده از کنترل دستگاه حالت دستگاه را روی گزینه hot یعنی گرمایش می گذاریم و دمای آن را بین ۱۸ تا ۲۵ تنظیم می‌کنیم. و بعد از این مرحله می بینیم که داکت اسپلیت ما یک هوای بسیار مطلوب و دلنشین را به فضا انتقال می دهد. شما می توانید برای تغییر دما از طریق کنترل به تنظیمات دستگاه بروید و دمای منزل خود را بر اساس فصل تنظیم نمایید بهتر است از دمای ۱۸ درجه شروع کنید تا به دمای دلخواه خود برسید.

همچنین بخوانید :  بهترین برند خارجی و خرید و قیمت داکت اسپلیت میدیا 48000

نحوه تنظیم گرمایش داکت اسپلیت مدیا

جمع بندی

با توجه به مواردی که در بالا گفته شد می توانید به راحتی داکت اسپلیت خود را به حالت گرمایش برای زمستان تغییر دهید. و دمای خانه خود را در فصل زمستان گرم نماید. ولی در صورتی که نتوانستید این کار را انجام دهید بهتر است به سراغ افراد متخصص در این زمینه بروید. شما می توانید با  تماس با کارشناسان تیم رودیکا از آن ها کمک بگیرید تا بتوانید حالت داکت اسپلیت خود را به راحتی عوض نماید.